Všechny aktuality
Elektrotechnika
Polygrafie
Informatika
Úvodní stránka/Aktivity školy/PROJEKTOVÉ SETKÁNÍ LEVIMORE V BUDAPEŠTI DUBEN 2024

PROJEKTOVÉ SETKÁNÍ LEVIMORE V BUDAPEŠTI DUBEN 2024

Do Budapešti jsme dorazili velmi pohodlně vlakem chvíli po šesté hodině večer. Přivítaly nás naše rodiny, se kterými jsme se poté přesunuli domů a strávili s nimi zbytek dne. Připravily pro nás uvítací večeři, při které jsme si povídali a vzájemně se seznámili.

Druhý den ráno nás přivítal ředitel školy a poté jsme se účastnili mezinárodního setkání šesti zahraničních škol, kde jsme představili náš projekt. Následovala prohlídka školy i s jejich filmovým studiem, odkud pravidelně vysílají zajímavosti ze školního života. Po obědě jsme společnými silami udělali 180 sendvičů pro charitu, která je darovala potřebným. Prohlídka města a projížďka lodí po Dunaji byly další náplní dne, který jsme si se svými projektovými kamarády z Maďarska, Turecka a Itálie velmi užili.

Středa se nesla v duchu poznávání maďarské historie. Navštívili jsme Rybářskou baštu, Budapešťský hrad, City Park a nakonec jsme zažili interaktivní program v Domě Hudby. Po ukončení programu byl volný čas, který jsme znovu trávili všichni společně.

Ve čtvrtek jsme se vydali na výlet do Visegrádu na prohlídku hradu, kde byly podepsány významné smlouvy naší historie. Byli jsme příjemně překvapeni, když jsme tam mezi voskovými figurínami poznali i českého krále Jana Lucemburského s manželkou Eliškou Přemyslovnou a jejich malým synkem Václavem – pozdějším císařem Karlem IV.  Kousek od hradu jsme se i s učiteli projeli na bobu v Tobogan parku. Následoval společný oběd a přesun do skanzenu v Szentedre, kde jsme se dozvěděli, jak se dříve v Maďarsku žilo. Poté jsme se vydali do starého města, které jsme si individuálně prošli a někteří si prohlédli i muzeum marcipánu, kde byly vytvořeny podobizny např. Sissy, Marie Terezie, Homera Simpsona či rodiny Smolíkovy.

Celý pátek jsme vyplnili projektovými aktivitami ve škole. Po obědě jsme se rozdělili do dvou skupin – jedna skupina se zapojila do vaření tradičního maďarského jídla perkelt a druhou čekaly sportovní aktivity dle vlastního výběru. Dále nám byly párem v tradičním maďarském kroji představeny folklorní maďarské tance, které jsme si všichni i vyzkoušeli a následovala společná konzumace námi vlastnoručně uvařeného perkeltu.

Sobota byla dalším dnem poznávání krás Maďarska. Podívali jsme se na velkou sochu představující husara a následoval přesun do Veszprému a návštěva kláštera Tihany u Balatonu, který vypadal úplně jako moře. Poté jsme se vrátili zpět do Budapešti a společně strávili večer.

V neděli jsme si užívali posledních chvil strávených s projektovým týmem, protože v odpoledních hodinách odjížděli naši italští partneři. Vyprovodili jsme je na letiště a trávili čas ve městě. Večer následovala příprava na další den, kdy jsme odjížděli. Loučení bylo velmi dojemné, naštěstí ne se všemi. Přivezli jsme si s sebou do Zlína naše turecké přátele, kteří zde s námi strávili čtyři dny plné dalších projektových aktivit.