Všechny aktuality
Elektrotechnika
Polygrafie
Informatika
Úvodní stránka/Aktivity školy, Informace školy/Partnerské setkání projektu Levimore v turecké Adaně 27. 2.– 4. 3. 2024

Partnerské setkání projektu Levimore v turecké Adaně 27. 2.– 4. 3. 2024

Středa 28. 2. 2024

Po příletu do Adany a seznámení se s rodinami, které pro nás připravily vynikající několikachodovou večeři na přivítanou, jsme se druhý den ráno vydali do školy, kde jsme měli úvodní seznámení s ostatními žáky z Itálie a Maďarska a Turci si pro nás připravili prezentaci o Adaně a jejím okolí. Poté jsme si prohlédli školu a k obědu dostali náš první turecký skopový kebab – mňam! Odpoledne jsme se vydali obdivovat krásy Adany. Naše cesta započala prohlídkou unikátní mešity Sabanci, která je největší v Turecku a pojme až 30 tisíc lidí. Navštívili jsme i muzea, ve kterých je zachycen tradiční život v Turecku v průběhu staletí. Večer si pro nás naši turečtí hostitelé připravili kulturní program s tradičními tanci, zpěvem a jídlem. Velice jsme si to užili, protože jsme se do tancování zapojili úplně všichni.

Čtvrtek 29. 2. 2024

Ve čtvrtek jsme jeli do jeskynního města jménem Cappadocia. Nejdříve jsme dorazili do menšího městečka, které bylo celé vykopané v zemi. Díky perfektnímu průvodci jsme se dozvěděli spoustu zajímavých informací, např. jak tam žili i se zvířaty, jaká místnost k čemu sloužila atd. Po projití podzemního města jsme přešli na vyhlídkový bod, kde jsme viděli spoustu úžasných domů ve skalách a taky jsme si zde mohli zakoupit tureckou slzu, kterou jsme mohli zavěsit na strom jako symbol štěstí.

Po náročném dopoledni jsme se už těšili na oběd. Každý si mohl vybrat z mnoha úžasných a velmi chutných jídel. Odpoledne jsme si sami prošli skalní město, které bylo velice zachovalé a v perfektním stavu. Samotný komplex měl něco málo přes 0,5 km. Večer jsme se zmožení, ale spokojení vrátili do Adany k našim hostitelským rodinám.

Pátek 1. 3. 2024

V pátek jsme se vydali podívat se do místní univerzity jménem Cukurova University. Měli jsme zde 2 zajímavé workshopy, mramorování a kaligrafii. Každý jsme si vytvořili jeden obrázek, a protože jsme měli dobrou učitelku, všem se nám moc povedly. Poté jsme měli v kampusu i oběd a po obědě samozřejmě pravou tureckou kávu v kavárně s překrásnou vyhlídkou na jezero a Adanu kousek od univerzity. Po této návštěvě jsme jeli do historického muzea se spoustou úžasných památek až z dávné historie Turecka. Odpoledne jsme všichni vyzkoušeli místní pochutinu „ovčí žaludek“ (upřímně řečeno chutnalo to jako velmi levná paštika).

Sobota 2. 3. 2024

V sobotu jsme se opět vydali na výlet autobusem. Naše první zastávka byla v městě Tarsus, kde jsme si prohlédli památky jako kostel svatého Pavla, který jím byl přímo založen a jeho studnu St Pauls Well. Mohli jsme si zde koupit i pěkné suvenýry na místním tržišti. Poté jsme jeli do Kizkalesi, což bylo město s hradem přímo v moři. Bylo nádherné počasí, tak jsme si všichni udělali fotky u moře. Bohužel jsme neměli plavky, tak jsme se na to moře mohli jen dívat, ale i tak jsme si to velice užili! Měli jsme zde i oběd v místní restauraci přímo na pobřeží. Po obědě jsme navštívili marinu v Mersinu, kde jsme dostali rozchod. Většina z nás si šla sednout k jídlu, nebo šli do menšího zábavního parku, který byl hned u našeho místa srazu. Po příjezdu zpět do Adany skončil oficiální program dne, ale my jsme ještě spolu strávili společný večer ve městě.

Neděle 3. 3. 2024

V neděli jsme měli závěrečný program. Setkali jsme se ve školní aule, která je určena k reprezentačním akcím školy. Italové, Maďaři a my Češi jsme měli přichystanou prezentaci o naší zemi. Prezentovali jsme o České republice, našich významných osobnostech, pokrmech, krásných místech v Česku a dalších zajímavostech. Poté nastal čas na převzetí certifikátu za účast. Též jsme ještě stihli nafotit hodně společných a taky už posledních fotek. Všichni jsme si už jen užívali poslední společné chvíle. Po obědě nastal čas na rozloučení s Italy a zároveň i s Turky, kteří ubytovávali Italy. Odpoledne jsme se vydali na vyhlášený drink banana milk, který je v Turecku velice populární. Chtěli jsme jít hrát kulečník, ale protože bylo krásné počasí, nakonec jsme se rozhodli jít do parku, kde jsme hráli karty a slunili se. My žáci jsme si celé projektové setkání náramně užili a moc rádi bychom to si to i zopakovali. Myslíme si, že tohle byl opravdu životní zážitek, na který budeme moc rádi vzpomínat. Je skvělé poznat kulturu jiných zemí, udělat si nové kamarády a zároveň se dozvědět a naučit spoustu zajímavých a užitečných věcí.