Učitelé SPŠP – COP ZLÍN v programu ERASMUS + výzva 2021
Naše škola se úspěšně snaží udržet vysokou profesní úroveň a učitelé stále pracují na svém sebevzdělávání. Abychom jim pomohli, vypracovali jsme projekt
Actively Towards Digitalisation, Inclusion and Selfimprovement,
který byl financován Evropskou unií.
Prostřednictvím vzdělávacích kurzů obsažených v tomto projektu měli pedagogové naší školy možnost získat znalosti a praktické dovednosti týkající se všech potřeb organizace. Sedm vyučujících vyjelo na jazykové kurzy, čtyři na vzdělávací kurzy zaměřené na teoretickou výuku a tři vyučující na stínování. Na jazykových kurzech na Maltě a Kypru si učitelé odborných předmětů teoretické i praktické výuky zdokonalili své konverzační schopnosti a nyní je budeme vysílat jako doprovodné osoby na stáže našich žáků do Portugalska. V letošním i příštím školním roce vyjedou vždy se 30 žáky.
Vyučující anglického jazyka a matematiky a zástupkyně ředitele zažily stínování na moderní škole Alternatív Közgazdasági Gimnázium v Budapešti, kde se seznámily s novým přístupem výuky ve stylu „Digital school“ a spoustou nových, zábavných a inspirativních metod použitelných ve výuce všech teoretických předmětů.
Na kurzu WIKI TOOLS IN THE CLASSROOM: DIGITAL SKILLS AND CRITICAL THINKING v Istanbulu se vyučující naučila používat nástroje Wiki a aplikovat je do svých hodin. Nástroje wiki pomáhají zlepšit i dovednosti, jako je kreativita, psaní, týmová práce a vytváří tak motivující vzdělávací prostředí.
Kurz GAMIFICATION AND GAME-BASED LEARNING FOR SOCIAL INCLUSION na Korfu vyučující angličtiny naučil, jak ve svých hodinách implementovat aktivity založené na hrách (GBL). Výuka založená na hrách poskytuje inovativní způsoby, jak zlepšit její kvalitu a přirozeně začlenit inkluzi a diverzitu.
Na kurzu DIGITAL LITERACY ve Florencii se účastník naučil navrhovat a stimulovat vzdělávací aktivity kritické digitální gramotnosti a získal nástroje pro zviditelnění, analýzu, porozumění a prevenci rizik ve využívání sociálních sítí. Pochopil fungování různých technologií a jejich životních cyklů, role uživatelů a seznámil se s kolektivními zkušenostmi s digitálním posílením. Seznámil se základními prvky sociálních sítí využitelnými pro digitální vzdělávání mladých lidí i s technologickými závislostmi a potenciálními riziky nevhodného používání digitálních technologií.
Kurz SCHOOL 4 TOMORROW – FINLAND PATTERN – v Helsinkách účastníka seznámil s inspirativními nápady a vyhlášenými přístupy finských škol, personalizovaným učením s tablety, obzvláště s tipy a triky při jejich používání, vyzkoušel si aplikace pro virtuální a rozšířenou realitu a účastnil se hodiny s flipped výukou.
Mgr. Kateřina Dvořáková, MBA, koordinátorka projektu